הדרך לאתר האינטרנט החדש שלך

כנראה אין צורך להסביר עד כמה אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי משמעותי. בעידן שבו כולם נמצאים אונליין, בין אם בגוגל או בפייסבוק, גם עסקים שרוצים להגדיל חשיפה ולמשוך לקוחות חייבים להיות שם. כך קורה שעסקים קטנים וגדולים מתמודדים על לב הקהל ועל חוויית משתמש טובה. באופן טבעי מדובר במהלך מורכב שדורש תכנון ודיוק, אבל גם תקציב. אז איך עושים את זה נכון?

 

לפני הכל: מחקר מקדים

אין ספק שהמטרה המרכזית של כל בעל עסק היא להגיע לקהל יעד גדול ככל האפשר, במטרה להפוך את הגולשים ללקוחות. בין אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים ובין אם אתם רוצים להגדיל חשיפה לבלוג או לאתר התוכן שלכם, האתר חייב להיות מתוכנן בקפידה. רגע לפני שתתחילו לשרטט את מפת האתר ולהגדיר עמודי תוכן רצוי לבצע מחקר מקדים ולהבין מי הלקוחות שלכם, איך נכון לפנות אליהם, מיהם המתחרים העיקריים ומה הם עושים במרחב הווירטואלי. כבר בשלב הזה מומלץ להיעזר בחברה מקצועית שתלווה אתכם בתהליך, ואם אתם תוהים כמה עולה אתר אינטרנט ומה התקציב הדרוש לכם – זכרו שהשלב הזה קריטי, ורצוי לפנות לו תקציב ייעודי.

 

בשלב הבא: מתחילים לתכנן

אחרי שזיהיתם את הקהל ואת השוק שבו אתם פועלים, הגיע הזמן לצלול קצת יותר פנימה – ולהתחיל לתכנן את הפרטים הקטנים ביותר. השפה השיווקית, עיצוב האתר, השימוש בתמונות או בסרטונים וכמובן עמודי התוכן והמאמרים המקצועיים שלכם, את כולם רצוי להגדיר מראש מתוך ראייה אסטרטגית והתמקדות בצרכי הלקוחות שלכם. זו הדרך להבטיח חוויית משתמש מצוינת שתאפשר לכם להשיג שתי מטרות מרכזיות: מצד אחד ערך ועניין לגולשים ומצד שני אתר שיטפס במעלה הדירוג של גוגל. כך תגיעו ללקוחות רבים אחרים לאורך זמן.

 

ניהול האתר והתחזוקה השוטפת

בניית אתר היא הצעד הראשון, אבל אל תשכחו שרגע אחרי שהאתר יעלה לאוויר תצטרכו להמשיך ולתחזק אותו. כתיבת תוכן איכותי יעזור לכם להשאיר את הגולשים ולמשוך חדשים, וכמובן לשמר את מעמדכם במנוע החיפוש. לכן, כשאתם מתלבטים בשאלה כמה עולה אתר אינטרנט ואילו עלויות יידרשו לכם בטווח הארוך, התחזוקה השוטפת היא שיקול משמעותי מאוד. עם זאת, אין ספק שמדובר בהשקעה נכונה וחשובה. ככל שתקפידו לעדכן את תכני האתר ולשתף את הלקוחות שלכם בטיפים ובמידע בעל ערך, כך תחזקו את המעמד שלכם ותשפרו את סיכויי ההצלחה של העסק. זה לא יקרה ביום אחד, ובוודאי לא בחינם, אבל עם תכנון נכון ובעיקר עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומים השונים – זה יקרה מהר הרבה יותר.