כל עסק רוצה לספר על עצמו ולהציג את העסק או את פעילות הארגון בנימה מחמיאה. לכן אנחנו מרשים לעצמנו להניח שגם אתם.

צעד ראשון ביצירת חיבור עם קהלים חדשים זה להפיק סרט תדמית. זאת אופציה טובה ויחסית זולה שיש לה פוטנציאל גדול.

בימינו כל המסרים שקופים ונאמרים בצורה ויזואלית ומושכת עין. לכן אם אתם מחפשים את הדרך לשיפור התדמית שלכם, אם אתם מעוניינים שיכירו אתכם ואת מה שיש לכם להציע, הפקת סרט תדמית צריך להיות כיף לצפייה. סרט אנימציה יכול לעשות הכול ולא כפוף לחוקי הפיזיקה. אפשר לפיכך ליצוק לתוכו כל תוכן שרק תרצו… עכשיו הגענו לחלק הקשה, איזה תוכן נלביש באנימציה?

לבנות את האנימציה זה דבר אחד, אבל ברור שלא מתחברים לסתם ציורים, אלא לתוכן הדברים שמקנה להם שפה מיוחד ותוכן רגשי שאפשר להזדהות איתו.

קופירייטינג לסרט תדמית

 

נסו להבין מי קהל היעד שלכם

אם תדעו מי הקהל שלכם תוכלו להתאים לו שפה וקצב שאיתו יוכל להתחבר. ברור שסרט תדמית לפארק שעשועים פונה לצעירים ולכן צריך קצב מהיר ושפה זורמת עם הרבה סלנג. סרטון תדמית לוויסקי לעומת זאת יקבל קצב איטי, צבעים כהים ועמוקים יותר וגם שפה נקיה וקצת פלרטטנית עם קול נשי או אולי שפה מתרברבת של גבר (שנוכל לזהות עם קולגה או בוס מוערך). זאת כשברור שהסרט מכוון לקהל של גברים מבוגרים.

חשוב תמיד להפתיע – קצת

סרטי תדמית טובים תמיד יפתיעו אותנו קצת, אין אויב גדול יותר לקופירייטר מאשר להיות צפוי. צפוי זה נדוש. העולם שלנו רץ קדימה בקצב מסחרר. מי שלא מוביל בריצה עלול להירמס. להפתיע מיצר רגע חוקק את המסר בזיכרון, כי אנחנו נמשכים לחדש באופן טבעי וזוכרים את השונה. קופירייטינג מפתיע הוא גם קופי מצחיק בדרך כלל.

אל תגלו הכול – את הדברים החשובים תגישו ברמיזה

אנשים מכבדים כתיבה שיווקית שלא מזלזלת באינטליגנציה שלהם, אבל זו ממש אומנות לדעת מה הצופה יבין לבד ומה רק יבלבל אותו. מסר שנקלט ברמיזה הוא מסר שדרש מאמץ תת-מודע כדי להכיל, וככזה הוא מסר שאנו לוקחים עליו בעלות ומרגישים שעלינו עליו לבד. אם קופירייטר מצליח לייצר אצל הצופה בסרט תדמית תחושת בעלות על המסר הוא עשה את שלו ויותר מכך.

המאמר באדיבות היילנדר הפקות, חברינו בסוטדיו בוטיק לאנימציה www.highlander.co.il