כתיבת תוכן שיווקי

בעידן הנוכחי במדינת ישראל, קיימות עשרות מכללות מעבר למספר האוניברסיטאות הגדולות בארץ, מה שמביא לעיתים לקושי במילוי תלמידים בכל המקומות. לאור כך ולאור סיבות אחרות שנפרט בהמשך העמוד, חשוב לנסות ולמקסם עד כמה שניתן את גיוס הסטודנטים. כיצד? מתי? על כל אלה ועוד מידע רב בנושא, נרחיב בעמוד הקרוב.

 

כיצד הגענו לאינפלציה במוסדות הגבוהים?

כפי שציינו קודם לכן, הסטטיסטיקות מדברות על מכללות שלא מצליחות למלא את כמות הסטודנטים הדרושים לפתיחת קורסים מסוימים- ולעיתים המצב חמור עד כדי חוסר יכולת לפתוח שנת לימודים מלאה במקצוע מסוים. הסיבה לכך היא כמות המכללות והאוניברסיטאות שמציעות לימודים גבוהים במדינת ישראל. כיום בכל עיר גדולה במדינת שיראל (תל אביב, חיפה, ראשון לציון ועוד), יש מספר מוסדות גבוהים ללימוד ולרכישת השכלה גבוהה, מה שמקשה על מילוי כלל המקומות שהמוסד מקצה.

 

מה עליכם לעשות על מנת להימנע ממצבים כאלה?

סיטואציות לא נוחות כדוגמת הסיטואציה שנגענו קודם לכן, עשויה להוביל לבעיות כלכליות (תשלום משכורת למרצים על אף שלא נפתחה שנת לימודים, כמות סטודנטים מצומצמת מאוד- דבר שמשפיע באופן ישיר על הכנסת המוסד ועוד) וכמובן גם לבעיות עתידיות. על מנת לנסות ולהימנע מהסיטואציה הזו כמה שיותר, עליכם לפעול בצורה שיווקית. מה הכוונה? הכוונה היא לשווק את המכללה או האוניברסיטה באמצעות תוכן שיווקי. תכנים שיווקיים, יחשפו את המוסד המדובר לקהל יעד גדול ורלוונטי יותר, מה שעשוי להביא לתוצאות טובות יותר. כולנו מכירים את הכלל הבסיסי ביותר בשיווק- חשיפה מרובה יותר שווה תוצאות פוטנציאליות ואיכותיות יותר. בתחומים בהם יש תחרות גדולה בשוק (כמו בחנויות ובחברות הבגדים) נדרש להשקיע בתהליכי השיווק והקידום של כל חברה/גוף בפני עצמו. דרך טובה ומרכזית לעשות זאת היא באמצעות כתיבת תוכן שיווקי- התוכן השיווקי יקדם את האתר בפורומים ייעודים בנושא, באתרים אחרים וברשתות החברתיות- כל אלה, יסייעו למקסם את תהליך החשיפה עד כמה שניתן. החשיפה המרובה, כפי שציינו קודם לכן, היא המפתח הבסיסי ביותר לקידום החברה המדוברת- במקרה הזה המכללה או האוניברסיטה.

המאמר נכתב בחסות: https://www.yedaplus.co.il