כתיבת תוכן לאינטרנט – מהי חשיבותו של המבנה הטקסטואלי?

כותבת: הילה ענתבי

עוד ביוון העתיקה, עם התפתחותו של התיאטרון היווני הנודע, למבנה הטקסטואלי של המחזה יוחסה חשיבות רבה. אריסטו נהג לחלק את המבנה הטקסטואלי של הטרגדיה הקלאסית לארבעה יסודות בסיסיים: פרולוג (הרקע הנדרש להבנת העלילה), פארודוס (הנימה הרגשית של המחזה), אפיסודיון (התפתחות העלילה) ואכסודוס (הלקח ואחרית דבר). מבנה זה התווה את יסודות הכתיבה עד ימינו. גם כתיבת תוכן לאינטרנט, כזו איכותית ומדויקת, כמובן, בנויה על פי יסודות אלה, המאפשרים לקורא להבין את החומר הכתוב בצורה מהירה ויעילה, ואף להתחבר אליו רגשית. זהו, אגב, המפתח להצלחה של כל עסק במרחב הדיגיטלי.

אופי המדיה

בדומה לטרגדיה יוונית, גם כתיבת תוכן לאינטרנט מוכרחה להיות כתיבת תוכן על בסיס מבנה טקסטואלי נוח לקריאה. בין אם זוהי כתיבה לקידום או כתיבה שיווקית, ובין אם זהו קופירייטינג למסע הפרסום, עליה להיות מותאמת לאופי המדיום. על אף שמדובר ב"טיפוס" קצת לא יציב, המשנה את אופיו בהתאם למגמות הטכנולוגיות המתפתחות בתדירות גבוהה, קווי אופיו החיצוניים של המדיום ברורים למדי – הוא דינמי, ססגוני, תזזיתי וצעיר לנצח.

אופי הגולשים

בניגוד לעיתון יומי או מגזין שבועי, אותם בדרך כלל קוראים עם כוס קפה או על ספה נוחה, לגולשים הקוראים באינטרנט אין סבלנות לפסקאות ארוכות או טקסטים מורכבים ומעורפלים. בפניהם עומד מגוון עצום של גירויים, המאפשר להם בלחיצת כפתור אחת לעבור לעמוד או לאתר הבא; בידיהם סמארטפונים, המהווים כלי נוח ויעיל לקריאת האינפורמציה הנחוצה להם, בכל רגע ומכל מקום;  לכן, כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט, חייבת להיות מותאמת גם לאופי הגולשים ולאופי המומנטום בו הם צורכים אותה.

מבנה טקסטואלי איכותי באמת

אחרי הבנת והפנמת החשיבות של התאמת אופי המדיה לאופי הגולשים, נבדוק כיצד העולם האינטרנטי הדינמי משפיע על אופי הטקסט. מחקרים, כמו גם הניסיון לפצח את האלגוריתמים של מנועי החיפוש, הביאו את אנשי המדיה האינטרנטית למסקנה כי כתיבת תוכן לאינטרנט צריכה להיות בעלת מבנה טקסטואלי מתאים ונוח לקריאה – כותרת ראשית לטקסט, המכילה את ביטוי המפתח המתאים, חלוקה לפסקאות, באורך סביר שאינו עולה על 100 מילים, וכותרות משנה לכל פסקה. כמו כן, האורך המומלץ ביותר לטקסט סטנדרטי הוא בין 200 ל – 500 מילים. טקסטים השומרים על מבנה זה, מאפשרים לגולש לקרוא את המידע הנחוץ לו במהירות וביעילות מרבית.

גם אתם רוצים טקסטים איכותיים בעלי מבנה מותאם לאינטרנט?

צרו קשר עוד היום והצטרפו לחלוצים!

טל' משרד – 077-9975915 / נייד – 054-7916218 / מייל – amitai@haluz.co.il