למה אנשים בורחים מהאתר שלכם?

בוני האתר שלכם עמלו קשות על בניית אתר רספונסיבי שמותאם אפילו לבעלי מוגבלויות ועומד בכל התקנות והחוקים, אבל עדיין הנתונים הסטטיסטיים מלמדים שהאנשים בורחים משם אחרי כמה שניות, למרות שהשקעתם המון בחשיבה יצירתית. ראשית, אפשר להרגיע ולהזכיר לכם שהממוצע של כל גולש באתר הוא רק כמה שניות, בין שבע לחמש עשרה, וזה נס אן הוא נשאר שם לפחות דקה עד שהוא מתייאש. אבל החדשות הפחות טובות שרוב האחריות לכך שהלקוחות שלכם יגיעו לאתר שלכם ויישארו שם עד שיבצעו פעולה שמשמעה מכירה או הזמנה היא כולה שלכם. הבחירה מה להעלות לאתר ואיך היא הבחירה החשובה ביותר, בהנחה שאנשים לא מחליטים אם לקנות מכם רק על סמך הדף העסקי בפייסבוק שלכם.

דף עסקי לעומת אתר

יש עצמאים רבים שאינם זקוקים גם לדף עסקי בפייסבוק וגם לאתר. יש כאלה שבוחרים או זה או זה, אבל לשניהם משותף הצורך החיוני להעלות תכנים איכותיים שאינם רק שיווקיים אלא בעלי ערך מוכח ומוחשי גם לגולשים. הכוונה אינה רק לתוכן מכירתי שאותו שומרים לניוזלטרים ודפי נחיתה ממוקדים בזמן קמפיינים, מדובר על קופירייטינג איכותי שאותו אתם מפרסמים באתר שלכם או בדף העסקי במדיה החברתית כדי להוכיח שאתם יודעים על מה אתם מדברים, שאתם אוטוריטה בתחום שלכם, שאתם דוגלים בשקיפות מידע ככל האפשר בעידן שבו אפשר לדעת הכל על כל דבר ואין טעם להסתיר, ושאתם חושבים על הרושם שאתם משאירים על הלקוחות שלכם בעזרת כתיבת תוכן כתוב היטב, ערוך ומוגה מבלי לזלזל בטקסט ובלקוח.

מיקוד התוכן באתרים

אתר שיש בו שגיאות כתיב, שהדפים בו אינם ברורים וקשה ללקוח לנוע ביניהם ולמצוא את מה שהוא מחפש מעיד יותר מכל על טיב השירות או המוצר שאתם מציעים. זוהי הסיבה העיקרית שבגללה כאשר מדברים על תוכן איכותי מתכוונים בעיקר לתוכן שמכבד אתכם ואת הלקוחות שלכם מבלי לעגל פינות. שאלו את עצמכם אם הייתם נשארים יותר מדי באתר שמתאפיין רק בכתיבה שיווקית או רק כמה מילים ומשפטים שמכסים יותר משם מוסרים לכם מידע, או גרוע מזה – תוכן שאף אחד לא טרח לחשוב על ניסוח נאות שלו ועל הגהתו. אם אתם עצמכם אינכם נשארים באתר כזה, למה שהלקוחות שלכם יישארו אצלכם?