אם יש דבר אחד, שבעיני לפחות, מסמל את המהפכה שאנחנו חווים בשנים האחרונות בעולם הדיגיטל, זה כמובן התוכן. עד לפני עשור (פחות או יותר) התוכן השיווקי היה הברווזון המכוער של עולם הקופירייטינג. בקורסי הקופירייטינג התעלמו ממנו כמעט לחלוטין ובמשרדי הפרסום התוכן השיווקי היה נחלתו של הקופי הכי צעיר במשרד (למרות שגם על זה הוא אמר א-מן). אבל אז כמו כל הפי אנד (ולא, ממש לא זה שאתם מדמיינים לעצמכם עכשיו)  גם הברווזון-תוכן שיווקי-המכוער זקף גו, הצמיח נוצות, עלה על הכרכרה והפך למלך הכיתה הבלתי מעורער.

התוכן שולטטט!!!!!!

כשהקמתי את "החלוץ" אחד הדברים שהיה קשה לי לומר בקול (מודה, מודה, מודה) זה שהמשרד יתמקד יותר בתוכן ופחות בקופי פר-אקסלנס (בכל זאת, גם לברווזון מכוער לוקח כמה שנים להפנים שהוא כבר חתיכת ברבור שווה). ההחלטה הזאת בדיעבד התבררה כאסטרטגית ומוצלחת, משום שההתמקדות בתוכן יצרה עבורנו בידול משאר משרדי הפרסום והדיגיטל, שלכאורה עושים הכול. בעולם דיגיטלי שנשלט כמעט כולו על ידי עמודי נחיתה, אתרי אינטרנט, מודעות ממומנות, מאמרי קידום, דיוור ישיר, פוסטים בפייסבוק, פוסטים בבלוגים ועוד, החשיבות של משרד תוכן שמבין תוכן, יודע לאפיין תוכן ובסופו של דבר יודע ליצור תוכן לאתרים ששווה ללקוח כסף היא גדולה. גדולה מאוד. מאוד.

סודות ואביזרים מחדר המיטות של התוכן

התשובה שלי לשאלה שעולה כמעט בכל שיחה עם לקוח אז-למה-לבחור-לעבוד-דווקא-אתכם היא אחת – כי אנחנו יודעים ליצור לך תוכן ששווה כסף. היצירתיות, המקצועיות, השנינות, טכניקת הכתיבה והיכולת להעביר מסר באמצעות טקסט היא בסופו של דבר רק האמצעי, המלכודת שתמשוך את הגולש המתעניין להשאיר פרטים או ליצור קשר בסיום קריאת עמוד הנחיתה / הניוזלטר / עמוד הבית / הפוסט בפייסבוק / הבלוג / השלם את החסר. בסופו של דבר התוכן הפך למלך שכולנו מכירים (ולא, סורפרייז – זה לא בגלל הבלורית היפה שלו) בעיקר בגלל שהוא שווה כסף. לדעת להפוך תוכן להמרה שתביא ללקוח הזמנה – זה מקצוע רבותיי.

שלום לתמימות

כאשר אני מנחה את מנהלות התוכן שלנו ב"חלוץ" בטכניקת הכתיבה הספציפית ללקוח, הדבר העיקרי שעומד מול עיניי הוא איך לגרום לקהל היעד של אותו לקוח ליצור איתו קשר בסוף התוכן. נכון, זה ממוקד, אולי קצת הורס לנו את התמימות והפנטזיה אודות "תוכן נקי", ולעתים אפילו שם את הכתיבה השיווקית בתוך מבנה סכמטי… אבל אני מוצא בזה משהו מאתגר בהרבה – דווקא מתוך המקום השיווקי, הלכאורה מגביל, אפשר וצריך להביא את היצירתיות ולנצל אותה עד תום עבור הלקוח שלנו.
 
איך אנחנו עושים את זה? ובכן… צריך להשאיר משהו גם לפעם הבאה, לא?